Každodenní program dětí v mateřské škole má napomáhat zdravému způsobu života dětí. Připravuje se se zřetelem na potřeby vývoje dětí, je pružný, umožňuje reagovat na neplánované situace, dovoluje zohlednit náladu skupiny dětí.
Základní hlediska, ze kterých denní program mateřské školy vychází:
- respektování vývojových a věkových zvláštností dětí
- prostor pro individuální vývoj
- prostor pro rozmanité činnosti, zejména hru a prožitkové učení
- prostor pro rozvíjení vzájemných vztahů
Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivit a odpočinku.
Příchod dětí do školky - scházení na třídě Pastelky | 6.00 - 7.30 |
Příchod dětí do školy - scházení na kmenových třídách | 7.30 - 8.00 |
Hry a činnosti dle volby dětí Individuální činnosti dětí (speciálně pedagogická péče) Hry ve skupinkách Ranní cvičení |
8.00 - 9.00 |
Dopolední svačina | 9.00 - 9.30 |
Vzdělávací činnosti Individuální činnosti dětí (speciálně pedagogická péče) |
9.30 - 10.30 |
Pobyt venku Náhradní vzdělávací činnosti (v případě nepříznivého počasí) |
10.30 - 11.30 |
Oběd | 11.30 - 12.00 |
Odpolední klid (na základě individuálních potřeb dětí) Náhradní klidové činnosti - individuální práce s dětmi Zájmové aktivity |
12.00 - 14.00 |
Odpolední svačina | 14.00 - 14.30 |
Spontánní hry dle volby dětí Individuální vzdělávací činnosti Odchod dětí - na kmenových třídách |
14.30 - 15.30 |
Provoz na třídě Pastelky | 15.30 - 16.00 |
Časové rozlišení denního programu lze chápat jako orientační, učitelka přizpůsobuje denní program potřebám jednotlivých dětí, ale i celé skupině.